انجمن گلف NCGU
باقرزاده:

بخاطر بازیکنان نبود یک ثانیه در شمشیربازی نمی ماندم

بخاطر بازیکنان نبود یک ثانیه در شمشیربازی نمی ماندم

به گزارش انجمن گلف مسؤلان کمیته ملی المپیک اردوی تیم ملی شمشیربازی بازدید کردند و قول دادند که از این رشته حمایت کنند.



به گزارش انجمن گلف به نقل از ایسنا، رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به همراه پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی، در اردوی تیم ملی شمشیربازی حاضر شدند و با اعضای تیم به گفتگو پرداختند.
فضل الله باقرزاده در دیدار سیدرضا صالحی امیری از اردوی تیم ملی اپه و سابر اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان عنوان کرد: شمشیربازی با تلاش به اینجا رسیده است. در یک برهه در همان دور اول حذف می شدیم اما هم اکنون به جایی رسیدیم که بچه های ما را در در مسابقات جهانی در سالن با انگشت نشان می دهند و شمشیربازی ما جا افتاده است. همینطور دختران در زمان من برای نخستین بار اعزام شدند.
وی در ادامه اضافه کرد: تیم شمشیربازی عازم مسابقات قهرمانی جهان است و صالحی امیری و کمیته ملی المپیک بلیط آنها را تهیه کرد و از این بابت از او تشکر می کنم. از سوی بچه ها از صالحی امیری قدردانی می کنم که همواره از ما حمایت کردند.
رئیس فدراسیون شمشیربازی تصریح کرد: این بچه ها جایگاه خوبی در شمشیربازی جهان دارند و مطمئن باشید مانند بازی های کشورهای اسلامی در عربستان که دو مدال از ۱۰ مدال مسابقات را برای ایران ثبت کردند، در قونیه هم می درخشند.
باقرزاده: یک میلیارد و چهارصد از کمیته گرفتیم۵۰۰ میلیون از وزارت
وی یادآوری کرد: سال جاری یک میلیارد و ۴۰۰ تومان از کمیته گرفتیم حتی چند سری هزینه بلیط ما را کمیته ملی المپیک پرداخت کرد. ۵۰۰ میلیون تومان هم از وزارت ورزش پرداخت کرده است. من می توانستم در سفرها همراه تیم بروم و حتی در همین سفر مصر هم خودم عازم شوم اما این هزینه را خرج بچه ها و شمشیربازی می کنم. من مانند فوتبالیستی هستم که خودم در کرنر شوت میزنم و سپس در منطقه ۱۸ قدم هد می زنم.
باقرزاده یادآوری کرد: اگر به خاطر این بچه ها نبود یک ثانیه در شمشیربازی نمی ماندم و به صلاحم نبود که بمانم. اگر هم خودم نباشم، شمشیربازی دست کسی را می دهم که بچه ها حفظ شوند چون حقشان بیشتر از این است.
*قول پاکدامن برای کسب بهترین نتیجه در المپیک پاریس
در ادامه علی پاکدامن اظهار داشت: بابت سالن تشکر می کنم چون احتیاج به بازسازی داشت. پیش از المپیک خیلی کمک کردید و امیدوارم با نتیجه خوب زحمات شما را جبران کنید.
صالحی امیری از پاکدامن خواست مشکلات را بگوید که او پاسخ داد: برای شخص من همه چیز مهیا است.
پاکدامن در ادامه اظهار داشت: ما قول می دهیم هم سهمیه تیمی قبل را تکرار نماییم و هم نتیجه خوبی در بازی های المپیک بگیریم.
اعظم بختی، ملی پوش اپه اظهار داشت: انتقاداتی که به فدراسیون وارد می شود اما حقیقت است اعزام خانم ها قبلا کم بود و دو سه سال یکبار اعزام می شدند. اعزام بانوان در زمان باقرزاده بیشتر شد.
نجمه سازنچیان ملی پوش سابر خواهان اعزام بیشتر تیم بانوان شد.
**فخری: بودجه شمشیربازی کم است
پیمان فخری هم یادآوری کرد: کمیته ملی المپیک بیشتر از بودجه مصوب کمک کرد اما واقعا حق این بازیکنان است. بودجه فدراسیون کم است و شمشیربازی نشان داد توجه گردد می تواند به سطح بالایی برسد. من بابت نوسازی سالن هم تشکر می کنم و واقعا سالن در شان شمشیربازی و ماندگاری خواهد شد.
* حضور دختران ورزشکار پرستیژ ورزش ایران را نشان می دهد
صالحی امیری هم در این بازدید اظهار داشت: خوب شد در سالن حاضر شدم و از نزدیک دیدم که سالن تمرین شما مشکل تهویه دارد.
وی در ادامه اضافه کرد: باقرزاده برای ورزش کشور، شمشیربازی و کمیته ملی المپیک منشا خیر است و دلیل آن صداقت وی است. من مسابقات بچه ها در توکیو را دیدم و فشار سنگینی بر روی تیم و بچه ها، پیمان فخری و باقرزاده بود و همه از آنها توقع داشتند. من گفتم روی نتیجه تمرکز نکنید و فقط تلاش کنید. در المپیک با ناداوری نتیجه واگذار شد و چیزی از ارزش های شما کم نشد.
رئیس کمیته ملی المپیک، تصریح کرد: در ورزش دختران از مردان مهم تر هستند. باور دنیا این است که در ایران زنان حق حیات و فعالیت اجتماعی ندارد و حضور زنان ورزشکار ما این تصویر غلط را از بین می برد و پرستیژ ایران را نشان داده است و من همواره بر حضور زنان در رویدادهای مختلف تاکید دارم. منهای نتیجه دختران، حضور آنها اهمیت دارد. حتی اگر دختران نتیجه هم نگیرند شرکت انها در رقابت ها اهمیت دارد.
**افزایش ۵ تا ۶ برابری هزینه های اعزام در ورزش
وی یادآوری کرد: شمشیربازی یک جهش خوب داشته و مسیر خویش را پیدا کرده است. من موظف هستم به مشکلات شما رسیدگی کنم. باید برای اعزام ها فکر اساسی کرد قبلا اعزام با ارز ۴ هزار تومان بود ولی هم اکنون هزینه اعزام و ارز ۵-۶ برابر شده است. باید منابع دیگری پیدا نماییم که به شمشیربازی کمک کنند.
صالحی امیری در مورد سالن و سیستم گرمایشی هوا اظهار داشت: فضای آکادمی را بازسازی کردیم و باید سالن شمشیربازی را هم بازسازی می کردیم. باید سرمایش و گرمایش هم حل شود و مشکلات تاسیسات حل شود و فکر اساسی خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: پیمان فخری همیشه کنار شما هست. او رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی و سرپرست کاروان در بازی های آسیایی است و از بازی های قونیه برگردید باید برای بازی های آسیایی آماده شوید. ما و وزارت ورزش یک وظیفه داریم که آن هم حمایت حداکثری از فدراسیون ها بخصوص المپیکی ها است.
**پیشنهاد پرداخت حقوق یک سال پیش از بازی های آسیایی
رییس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: معتقدم یک سال پیش از رویداد باید مورد حمایت مالی قرار بگیرند. البته عدد زیادی نیست اما گره کار بسیاری از بچه ها را باز می کند و پشتوانه مالی دارند. درست است کمبود منابع داریم اما این پیشنهاد را داریم که بودجه اختصاصی در سال پیش از بازی های آسیایی برای ورزشکاران در نظر بگیریم. از آقای فخری می خواهیم که این پیشنهاد را برای هیات اجرایی بیاورد که تصویب نماییم و سپس به ستاد عالی بازی ها ببریم و در نهایت این کار با کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک صورت گیرد.
وی در انتها اظهار داشت: من باور قلبی دارم که علی پاکدامن و محمد رهبری و بقیه شما روی سکوی المپیک پاریس می روید چون در یک قدمی مدال بودید. قول اخلاقی می دهم هر کاری از دست کمیته ملی المپیک برای شمشیربازی بر بیاید انجام دهیم.
*قربانی: احتیاج به اعزام بیشتری داریم
امین قربانی، سرمربی تیم سابر یادآوری کرد: مقداری مشکلات وجود دارد و بیشتر مشکلات مالی و شارژ مالی فدراسیون است تا سخت افزاری و نرم افزاری کیفیت بیشتر باشد.
وی اضافه کرد: به جهت اینکه بازیکنان در بازی های آسیایی و مسابقات کسب سهمیه بدرخشند احتیاج به اعزام بیشتر است. خواهش می کنم نگاه ویژه ای در بودجه فدراسیون شود. من می گویم نتایجی که گرفتیم ۶۰، ۷۰ درصد حال غیرت خودشان است اما باید کار حرفه ای تر دنبال شود. امیدوارم حمایت کمیته ملی المپیک ادامه دار باشد.



1401/04/21
10:04:23
0.0 از 5
324
تگهای خبر: المپیك , بازی , بازیكن , تمرین
این مطلب انجمن گلف را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
انجمن گلف
ncgu.ir - مالکیت معنوی سایت انجمن گلف متعلق به مالکین آن می باشد