انجمن گلف NCGU

درخواست برای تحریم المپیك زمستانی پكن در پشتیبانی از مسلمانان چین

درخواست برای تحریم المپیك زمستانی پكن در پشتیبانی از مسلمانان چین

انجمن گلف: برخی نمایندگان کنگره از حزب جمهوری خواه از رئیس جمهور آمریکا خواستند در پشتیبانی از اویغورهای چین، المپیک زمستانی 2022 پکن را تحریم کند.


به گزارش انجمن گلف به نقل از ایسنا و به نقل از خبرگزاری تاس، نمایندگان جمهوری خواه کنگرع آمریکا، بایدن را به تحریم المپیک پکن ۲۰۲۲ ترغیب کردند. جان کاتکو در این زمینه اظهار داشت: اقدامات انجام شده توسط حزب کمونیست چین مغایر ارزشهای ایالات متحده و متحدانش در سراسر جهان است.
نماینده ایالت نیویورک از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواست تا بازی های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ را به خاطر اقدامات این کشور مقابل اویغورها تحریم کند. نامه مربوطه روز دوشنبه به کاخ سفید ارسال شد.
کاتکو افزود: اقدامات حزب کمونیست چین مغایر ارزش های ایالات متحده و متحدانش در سراسر جهان است. حضور در المپیک کشوری که علناً مبادرت به نسل کشی می کند، نه فقط این ارزش های مشترک را تضعیف می کند، بلکه وعده هایی را که به همه کسانی که برای یک جامعه آزاد و عادلانه تلاش می کنند داده شده را لکه دار می کند.
کاتکو از دولت بایدن خواست تا برای همکاری با متحدان ایالات متحده برای انتقال بازی ها از چین به کشوری که واقعاً مطابق با ارزش های منشور المپیک زندگی می کند، اقدام نماید.
نسخه هایی از این نامه به کمیته بین المللی المپیک (IOC) و همین طور به جیک سالیوان مشاور رئیس جمهور در امور امنیت ملی، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و الخاندرو مالورکاس وزیر امنیت داخلی ارسال شده است.
در ۱۶ ژانویه نیز حزب مخالف محافظه کار کانادا خواهان به تعویق انداختن این بازی ها شد که مقرر است از ۴ تا ۲۰ فوریه ۲۰۲۲ در پکن اجرا شود.
در ماه ژانویه، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه وقت ایالات متحده اظهار داشت که دولت واشنگتن اقدامات چین در منطقه خودمختار سین کیانگ را "نسل کشی" و "جنایات مقابل بشریت" می داند.




منبع:

1399/12/05
19:01:16
0.0 از 5
984
تگهای خبر: المپیك , بازی
این مطلب انجمن گلف را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
انجمن گلف
ncgu.ir - مالکیت معنوی سایت انجمن گلف متعلق به مالکین آن می باشد