انجمن گلف NCGU
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری:

۳۵ هزار فرانك بدهی داریم

۳۵ هزار فرانك بدهی داریم

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در نشستی آخرین گزارش های مربوط به این رشته را تشریح نمود و اظهار داشت: 35 هزار فرانک سوئیس بدهی داریم.



به گزارش انجمن گلف به نقل از مهر، خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری بامداد امروز یکشنبه در نشست خبری گزارشی از هشت سال فعالیت خود در این رشته را ارائه داد.
قمری که هشتم دی ماه سال جاری دومین دوره ریاستش در این فدراسیون تمام می شود وضعیت بدهی های داخلی و بین المللی این رشته، تعیین تکلیف تنها نماینده دوچرخه سواری ایران در المپیک، برنامه های توسعه ای انجام شده، ساختمان جدید فدراسیون و حضورش در انتخابات بعدی را تشریح نمود.
قمری با اعلان اینکه ۱۶ سال است که از شروع فعالیتش در استان مرکزی در این رشته مدیریت کرده و از نزدیک با خانواده دوچرخه سواری آشنا بوده است، اظهار داشت: روزی که آمدم در فاصله بین استان مرکزی و پایتخت اتفاقات خوبی افتاده، است.
وی افزود: اتفاقات این هشت سال را اگر بررسی نماییم این رشته پر هزینه است و اگر کسی وارد آن می شود باید برای فعالیت عشق داشته باشد. جامعه دوچرخه سواری از ما انتظار این را داشت تا در این چند سال در رشته های زیر مجموعه فعالیت کنیم؛ دوچرخه سواری BMX و کوهستان که المپیکی است اما قبلاً نبود. رشته کوهستان را از جایگاهی که در خور شایسته کشورمان نبود به جایی رساندیم که در سال قبل مدال های خوبی گرفتیم. با بد شانسی در بازی های آسیایی جاکارتا و حوادثی که صورت گرفت نتوانستیم مدال بگیریم.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری اشاره کرد: در تریال و BMX کارهای خوبی رقم خورد. در ترایال که رئیس آسیا هستیم توقعات بیشتر است و امیدواریم در سالهای آتی این رشت به آسیا و المپیک و بازی های آسیایی بیاید.
وی در ادامه گزارشی از مدال های کسب شده در هشت سال قبل ارائه داد و اظهار داشت: مدال هایی که توسط تیم های ملی در هشت سال کسب مدال شده ۱۵۱ مدال (در بازی های آسیایی شامل ۳۷ طلا، ۶۰ نقره و ۵۴ برنز) بوده است. در بخش باشگاهی ۲۴۴ مدال کسب کرده ایم.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری به توسعه آموزشی در این رشته هم اشاره نمود و اضافه کرد: گسترش عرصه آموزش از نیازهای اساسی ما بوده است. نیاز به کلاس داوری و مربیگری که ۲۵۴ کلاس در سطوح مختلف مردان و زنان برگزار شده است. در بانوان نیازهای اولیه ما داشتن مربی و داور خوب است که در این چندسال خانم ها را در این بخش خودکفا کردیم. قبلاً برگزاری مسابقات این بخش زیر نظر داوران مرد بود و می تونیم ادعا نماییم الان بانوان می توانند در حد تیم ملی خودشان مربی داشته باشند و رقابت های خودرا برگزار کنند.
قمری به حضور نمایندگان ایران در کمپ های بین المللی اشاره نمود و افزود: در کمپ های بین المللی ۵۰ نفر اعزام شامل مربی، داور و ورزشکار با ارتباطات خوبی که داشتیم اعزام شده اند که در سطح ارتقا مربی، داور و ورزشکار نخبه به نتایج خوبی رسیده ایم.
وی اشاره کرد: در بخش اعزام های تیم های ملی دو اتفاق باارزش برای بانوان در کوهستان و جاده و در بخش بانوان افتاد. یکی اینکه پرتو آذر نخستین مدال آسیا را کسب نمود و دوم اینکه در جاده پس از ۷۰ سال قدمت دوچرخه سمیه یزدانی مدال گرفت که این دو بسیار باارزش است. در کنار آن، سال قبل در نسل قبلی پوست اندازی شد و نفرات قبل کنار رفتند. دوچرخه سواران خوبی عرضه شدند چه در جاده، چه در پیست و تریال و کوهستان بطوریکه در رنکینگ ها جزو رنک اول باشیم و حتی در بخش های انفرادی هم در ارزیابی های جهانی و آسیایی شرایط خوبی داشتیم.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری درباب بخش زیرساختی پیست تصریح کرد: در بخش پیست، کشورهای دیگر به سبب پیشرفت های که دارند و کارهای زیر بنابی، جلوتر هستند. با وجود تمام مشکلات، با شروع به کار دو پیست کرمان و رشت، تعداد پیست های خودرا به ۵ پیست رساندیم وتعدادی دیگر در حال راه اندازی است.
قمری در ادامه به بحث توسعه همگانی این رشته هم اشاره نمود و اظهار داشت: تفاهم نامه با آموزش و پرورش و وزارت کشور در ۱۴ بند و به شهرداری برای توسعه همگانی این رشته ابلاغ گردید. پیشرفت خوبی در توجه مردم به دوچرخه داشتیم. نیاز است در این بخش در مسائل مالی و زیرساخت ها کمک کنند تا دوچرخه سواری را به سطح جامعه ببریم. در این سالها بیش از ۱۱ هزار برنامه ورزش همگانی در هیات ها با همکاری دستگاهها اجرا شد که عدد قابل قبولی برای توسعه دوچرخه سواری است. نیاز ما هم اکنون همگانی کردن این رشته بین مردم و در کلانشهرهاست.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری پیرامون جایگاه های این رشته ها در سطح بین المللی و آسیایی اظهار داشت: الان نمایندگان ما پست هایی چون ریاست تریال آسیا جاده آسیا و عضو ACC و عضویت در فدراسیون جهانی را در اختیار دارند. همین طور نماینده ما در سیزم نیز عضویت دارد. همگام با کارهای دوچرخه سواری در سیزم نیز جایگاه خوبی داریم و مدال های خوبی نیز همراه با همکاری خوب مجموعه نیروهای مسلح برای دوچرخه سواری کشورمان به دست آمده است.
وی اشاره کرد: در ارتباط با سیزم های نیمه تمام اتفاقات خوبی رقم خورده و تعدادی نیز افتتاح شده است. در طول این مدت رشته های مختلفی به دو چرخه سواری همچون BMX، تریال و جانبازان و معلولین نیز اضافه شده است.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری تاکید کرد: ما در فضای اداری مشکلاتی داشتیم که توانستیم با تلاش فراوان سند قبلی را به نام فدراسیون تبدیل نماییم. آن مجموعه را فروخته و با پیگیری زیاد فضای اداری را روبروی پیست دوچرخه سواری آزادی به مساحت هزار و ۵۰ متر زیربنا دریافت کرده و کارهای ساخت آنرا آغاز نماییم. در مسائل و مشکلات و هزینه های آن مشکلاتی داریم و در برآوردهای اولیه به سبب افزایش قیمت مصالح گرفتار مشکل شدیم.
این مقام مسئول افزود: دستورات لازم برای حل این مشکل از طرف وزارت ورزش داده شده است و امیدواریم مبلغ یک میلیارد تومان برای اتمام این پروژه به ما بدهند تا بتوانیم در چند ماه آتی این پروژه را تکمیل نماییم و در اختیار بگیریم.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری به بحث کرونا و کاهش کارهای ورزشی در این رشته هم اشاره و اشاره کرد: با وجود اینکه کرونا خیلی از کارهای ما را کاهش داد با این وجود سعی کردیم تا بتوانیم این نقصان را جبران نماییم. در طول این مدت ساخت پیست BMX شروع شده است و امیدواریم با توسعه این رشته در آینده در بخش قهرمانی آسیا و المپیک، موفقیت های خوبی به دست آوریم.
وی بیان کرد: برای تحویل این زمین خیلی تلاش شد و تقریباً شش هزار متر زمین برای راه اندازی آن دریافت کردیم. مقرر است از این زمین بخشی نیز به ساخت پیست تریال اختصاص پیدا کند. همین طور مجوز راه اندازی و اصلاح پیست کوهستان و مسیر دوچرخه سواری دور استادیوم آزادی را نیز دریافت کردیم. امیدواریم تا در راه دور استادیوم آزادی بتوانیم مسیر ویژه ای را برای فعالیت دو چرخه سوارانمان در بحث قهرمانی آغاز نماییم و در بحث اعتبارات تکمیل آنرا سرعت ببخشیم.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در ادامه اشاره کرد: در مجامع بین المللی اتفاقات خوبی برای ما افتاده بود و قرار بود امسال میزبان مسابقات آسیایی تریال باشیم اما به سبب کرونا این رقابت ها کنسل شد و برگزار نگردید. ما پیگیر این هستیم که دوچرخه سواران ما بتوانند در آینده در کمپ های جهانی حضورداشته باشند تا جایگاه دوچرخه سواری ما رشد بهتری داشته باشد.
این مقام مسئول در فدراسیون دوچرخه سواری گفت: در شرایطی که رئیس فدراسیون دوچرخه سواری تنها ۱۵ روز از فعالیت ۴ ساله خودرا پیش رو دارد، پیرامون هشت سال فعالیت خود گزارش داد و اظهار داشت: اگر قصوری بوده حلالیت می طلبم. امیدوارم دوچرخه سواری با فضای مدیریتی بهتر و در شرایطی که یکی از رشته های پرمدال شمرده می شود بتواند افتخارات خوبی را به دست آورد.
وی افزود: من از سال ۶۹ که وارد دوچرخه سواری شدم و ورزش حرفه ای را شروع کردم تا الان عضوی از این خانواده بودم. قلبم برای دوچرخه سواری می تپد. هشت سال و نیم است که وارد مجموعه ریاست فدراسیون شدم. برای حضور در انتخابات بعدی باید ببینم چه افرادی می آیند و چه کسی رئیس می شود. اگر احساس کنم نفرات از من ضعیف تر باشند، ترجیح می دهم ادامه دهم نه اینکه ببینم این رشته گرفتار پسرفت بشود. باید عملکرد را در آن زمان ارزیابی کنم و افراد را ببینم. من کارمند وزارت ورزش هستم. هشت دی ماه آخرین روز فعالیت قانونی بنده است. در آن زمان سرپرست می آید و ثبت نام برای انتخابات آغاز می شود. باید ارزیابی کنم ببینم کسانی که می آیند به چه شکل است و وزارت ورزش چه دستوری برای ادامه فعالیتم می دهد.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در ادامه در پاسخ به پرسشی پیرامون وضعیت حضور تنها نماینده کشورمان در المپیک توکیو گفت: باتوجه به شرایطی که در مسابقات المپیک است، باید نفر مورد نظر نزدیک به زمان مسابقه اعلام گردد. باتوجه به مسیر مسابقه که بیش از ۲۰۰ کیلومتر است و مسیر سربالایی آن، فرد مورد نظر باید بتواند در این راه تبحر داشته باشد. انتخاب ورزشکار بر طبق پتانسیل بالا، باهوش بودن و نترس بودن و گزینه سربالا رو بودن ورزشکار معرفی می شود. شاید یکی از دو حالت این باشد که ما چرا یک سهمیه داریم در شرایطی که ما کشور دوم آسیا هستیم و می توانستیم مانند قبل دو سهمیه در بخش جاده و حتی در بخش کوهستان هم دو سهمیه داشته باشیم به سبب تغییرات قوانین از طرف فدراسیون جهانی و محاسبه امتیازات در مجموع کشورهای جهان، تنها توانستیم در بخش جاده یک سهمیه بگیریم. هنوز سهمیه های کوهستان بسته نشده اما باتوجه به شرایط کرونا و پیش رو که نمی توانیم در مسابقات بین المللی حاضر شویم، نمی توانیم روی کسب سهمیه حساب نماییم و تنها باید به همین یک سهمیه بسنده نماییم و برای انتخاب نفر نهایی ۲۰ روز مانده به مسابقات باتوجه به شرایط آرمانی رکاب زنان نفر نهایی را معرفی نماییم.
وی در ادامه اشاره کرد: دو عامل برای عدم موفقیت دوچرخه سواری در سال های قبل موجب شد تا در این سال گرفتار مشکلاتی شویم. سال های قبل باشگاه های ما ۱۲ تا ۱۵ اعزام برون مرزی داشتند که به سبب مشکلات ارزی از سال ۹۷ تا به حالا، تیم های ورزشی ما راهی رقابت های بین المللی نشده اند. در سال ۹۷ از نظر ارزی مشکل داشتیم و به خاطر مشکلات ارزی بحث دریافت ارز قطع شد. از آن سو در بازار آزاد هم نمی توانستیم ارز بگیریم. باشگاه ها نتوانستند در رقابت های مختلف شرکت نمایند و رکاب زنان به سطح آمادگی خوبی نرسیدند. همین موضوع موجب شد در بازی های آسیایی جاکارتا، دوچرخه سواری ما لطمه بخورد.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری اظهار داشت: همزمان با این رقابت ها خیلی از رکابزنان ما بازنشسته شدند و خلا بزرگی در این بخش بوجود آمد. از آن سو قسمتی از ورزشکاران به سبب عدم حضور در میادین مختلف، تجربه کافی را نداشتند و همین موجب شد با وجود چند مقام چهارمی و به وجود آمدن چند حادثه، روی سکو نرویم.
وی بیان کرد: در اینچئون شرایط اینطور نبود. باشگاه ها کمک کردند و رکاب زنان در رقابت های مختلف حضور پیدا کردند اما در جاکارتا در جنگ اقتصادی به سر می بردیم و به سبب فضای مالی حاکم در مسابقات مختلف حضور نداشتیم تا بتوانیم به نتیجه لازم برسیم. قبول نماییم که در این شرایط رقبا نایستاده اند و ما به سبب شرایط مالی از آنها عقب افتاده ایم و آنها پیشرفت کرده اند.
وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباب وضعیت استعداد یابی در این رشته ورزشی اظهار داشت: در این چند سال اقدامات خوبی در بخش استعداد یابی انجام شده است. عقبه خوبی ایجاده شده و به جایی رسیده ایم که استعدادهای خوبی را شناسایی کرده ایم. پتانسیل های خوبی وجود دارد. در سال های قبل دوچرخه سواران زن ما به آخر خط هم نمی رسیدند اما هم اکنون مدال آوری می کنند. در رشته هایی همچون bmx و تریال هم شرایط خوبی به وجود آورده ایم بطوریکه در مسابقات اخیر در فراخوان آخر بیش از ۱۰۰ نفر در رقابت ها حضور پیدا کردند. در بخش جانبازان و معلولین نیز پتانسیل های خوبی وجود دارد اما ما دست خالی این رشته را تحویل گرفتیم. حتی جزئی ترین لوازم در بخش جانبازان و معلولین تحویل ما نشد. از آن سو زیرساخت های فدراسیون نیز به جایی نرسیده که بتواند به این بخش کمک نماید اما امیدواریم بتوانیم شرایط را برای فعالیت این رشته فراهم نماییم تا بتواند انتظارات جامعه ورزش را برآورده کند.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری تاکید کرد: تلاش نموده ایم در این چند سال برای تامین تجهیزات این رشته دوچرخه را از تجهیزات لوکس وزارت صمت خارج نماییم و واردات دوچرخه در بخش همگانی و عمومی داشته باشیم. تفاهم نامه هایی برای این مسئله به امضا رسید و اتفاقات خوبی افتاد. در بخش ساخت لوازم دوچرخه سواری کارهای خوبی صورت گرفته بطوریکه قسمتی از این تولیدات داخلی در سطح تیم ملی به ما کمک میکند اما برای ادامه کار نیاز به حمایت جدی تری وجود دارد.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در پاسخ به سوالی درباب بدهی های بین المللی این رشته گفت: بدهی هایی از ۱۷ سال پیش البته نه برای بحث دوپینگ بلکه برای موضوعات مختلف برای ما باقی مانده است. این قضیه را به صورت مکتوب به وزارت ورزش اطلاع داده ایم. این مبلغ چیزی نزدیک به ۳۵ هزار فرانک سوئیس است که مربوط به عدم پرداخت جوایز تورهای بین المللی داخلی و عدم ثبت تورها در فدراسیون جهانی است. ما مجدداً نامه ای را به وزارت ورزش نوشتیم که به بخش مالی منعکس شده است که بتوانیم این مشکل را حل نماییم. بطور مثال هزینه ثبت نام دو دوره پول ریاست جمهوری پرداخت نشده است و یا جوایز تور مازندران پرداخت نگردید.
وی اضافه کرد: البته باتوجه به ارتباطات جهانی خوبی که داریم در مقاطعی انتظار داشتیم قسمتی از این جرایم بخشیده شود. اگر بتوانیم ۵۰ درصد این مبلغ را تامین نماییم امیدواریم تا ۵۰ درصد مابقی تخفیف داده شود. البته بحث پرداخت این جرایم خیلی سفت و سخت نبوده و مربوط به بیشتر رشته ها می باشد. اگر مشکلی بود جریمه می شدیم اما این اتفاق نیفتاده است.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری اشاره کرد: در آخر به حمایت اسپانسرها از این رشته ورزشی اشاره نمود و اظهار داشت: اسپانسری را پیدا کردیم که مقرر است هزینه حضور در ۵ دوره مسابقه بین المللی را تقبل کند. چنانچه این اتفاق بیفتد می توانیم اعزام های خوبی را داشته باشیم. از آن سو تلاش می نماییم با ارتباطات بین المللی لژیونرها را عضو تیم های مختلف کرده و آنها را وارد رقابت های بین المللی نماییم.

1399/09/24
14:11:36
5.0 از 5
1296
این مطلب انجمن گلف را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
انجمن گلف
ncgu.ir - مالکیت معنوی سایت انجمن گلف متعلق به مالکین آن می باشد