انجمن گلف NCGU

پویش ارتقای سلامت بانوان در ورزش

پویش ارتقای سلامت بانوان در ورزش

انجمن گلف: سومین پویش ارتقای نشاط و سلامت زنان در ورزش با حضور ابتكار معاون بانوان در ریاست جمهوری و معاونان وزیر ورزش و جوانان اجرا شد.



به گزارش انجمن گلف به نقل از ایسنا، سومین پویش ملی ارتقای نشاط و سلامت زنان در ورزش با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور، مهدی علی نژاد معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش، مهین فرهادی زاد معاون امور بانوان وزارت ورزش، طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، ژاله فرامرزیان معاون توسعه منابع انسانی، قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک و نواب بانوان فدراسیون های ورزشی در آکادمی ملی المپیک انجام شد.

مهدی علی نژاد، معاون وزیر ورزش و جوانان در این مراسم اظهار داشت: اگر در بخش بانوان بتوانیم ورزش را ارتقا دهیم می توانیم شرایط بسیار خوبی را در ورزش داشته باشیم. بانوان ورزشکار بعنوان دروازه بان تلقی می شوند و در خانه می توانند همسر و فرزندان را به ورزش تشویق کنند و برای تشویق کل جامعه به ورزش تقش آفرین باشند.

علی نژاد اضافه کرد: اگر در گذشته تعداد ورزشکاران زن و مرد تقاوت شایان توجهی داشت الان در خیلی از رشته ها تعداد ورزشکاران زن و مرد برابری می کند. مثلا در بخش ژیمناستیک الان تعداد بانوان و آقایان ورزشکار یکسان شده و دیگر تفاوت شایان توجهی در تعداد ورزشکاران زن و مرد نمی بینیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان اشاره کرد: هم اکنون در خیلی از رشته ها حجاب اسلامی مصوب شده و تعداد بانوان ورزشکار ارتقا پیدا کرده است. با این وجود نباید به این شرایط قانع باشیم و باید برای ارتقای سلامت بانوان بیشتر تلاش نماییم. امیدوارم در آینده اقدامات خوبی را برای ارتقای ورزش بانوان انجام دهیم.

او همین طور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری این همایش ها نشان دهنده توجه به ورزش زنان است و یکی از پایه های سلامت جامعه ارتقا حوزه زنان است و توجه آنها به ورزش سبب تغییر سبک زندگی می شود. اگر به ورزش بانوان توحه نماییم در حقیقت به ورزش کل جامعه توجه شده است. در بعضی رشته ها تعداد زنان حتی بیشتر از مردان شده است و توفیقات خوبی کسب کردیم، بطوریکه در بازی های آسیایی جاکارتا، ۲۵ درصد مدال ها را بانوان کسب کردند.

معاون وزیر ورزش در پاسخ به این پرسش که چقدر به مدال آوری بانوان در المپیک توکیو امیدوار است، اظهار داشت: در این دوره از بازی های المپیک در چند رشته از بانوان امید به کسب مدال داریم که امیدوارم به تعداد مدال ها در حوزه زنان اضافه شود برای اینکه ظرفیت کسب بیش از یک مدال که در المپیک ریو کسب شده است را داریم.

علی نژاد درباره وضعیت الهام هاشمی سرمربی تیم ملی تیراندازی نیز اظهار داشت: در این خصوص موضوعات داخلی به وجود آمده که جلساتی در کمیته المپیک و وزارت ورزش با حضور کارشناسان برگزار شده که امیدواریم از ظرفیت ها استفاده شود، اگر به دنبال موفقیت در بازی های المپیک هستیم نباید این اختلافات به وجود بیاید.

وی در آخر پیرامون سفر حمیده عباسعلی به آلمان برای درآوردن پلاتین از پایش اضافه کرد: موضوع سفر وی در دستور کار فدراسیون پزشکی قرار دارد و کارگروهی در این خصوص تشکیل شده که بعد از بررسی های لازم تصمیم گیری نهایی صورت خواهد گرفت.





منبع:

1399/07/29
20:03:48
5.0 از 5
1173
تگهای خبر: المپیك , بازی , پزشك , تیم
این مطلب انجمن گلف را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
انجمن گلف
ncgu.ir - مالکیت معنوی سایت انجمن گلف متعلق به مالکین آن می باشد