انجمن گلف NCGU

استفاده معلولان از ۱۹۰ مجموعه ورزشی شهرداری با تخفیف ۵۰درصدی

استفاده معلولان از ۱۹۰ مجموعه ورزشی شهرداری با تخفیف ۵۰درصدی

به گزارش انجمن گلف سازمان ورزش شهرداری تهران در جهت گسترش ورزش همگانی در میان معلولان اعلام نمود: معلولان می توانند از امكانات ۱۹۰ مجموعه ورزشی تحت پوشش شهرداری تهران با احتساب تخفیف های ۵۰ درصدی و در صورت معلولیت شدید به صورت مجانی استفاده كنند.



به گزارش انجمن گلف به نقل از ایسنا، پیرو درخواست تعدادی از فعالان مدنی در حوزه معلولین از رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص عرضه گزارش عملكردی روشن در حوزه فراهم آوردن شرایط و مقتضیات شهری و زیستی معلولین در جهت تنویر افكار عمومی، سازمان ورزش شهرداری پایتخت به مهم ترین برنامه های اجرایی خود برای این قشر امسال می پردازد.
بدین سان در بخش مردان، برگزاری مسابقات ویژه نابینایان و كم بینایان، بیماران ام اس، اوتیسم، سندروم داون، فرزندان امید بهزیستی، پیوند اعضا، كم توانان ذهنی و بیماران اعصاب و روان طراحی و اجرایی شده است.
برگزاری پویش دوشنبه ورزشی در بوستان هفت چنار منطقه ۱۰ شهرداری با حضور معلولین در بخش های مختلف همچون سندروم داون و... هم همچون این اقدامات است.
برگزاری مسابقات دارت، بوچیا، شطرنج، تیراندازی، شنا، بسكتبال با ویلچر، فوتبال روی میز، وزنه برداری، تنیس روی میز، فوتبال قطع عضو، مسابقات وِیژه جانبازان ۷۰ درصد و رقابت های والیبال نشسته هم همچون فعالیت های تعریف شده در بخش پارالمپیاد در نیمه دوم سال جاری به حساب می آید.
در بخش بانوان، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه افراد سندروم داون و هم مسابقات ویژه معلولین در رشته های متنوعی همچون پرتاب حلقه، فوتبال دستی، شطرنج، دارت و... به میزبانی مناطق مختلف همچون ۴، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶ و ۱۸ اجرایی شده است.
برگزاری ایستگاه های ورزشی ویژه سندروم داون در بوستان های تهران نیز، فصل مشترك فعالیت های ورزشی در هر دو بخش بانوان و آقایان به حساب می آید.
در بخش تفریحات كه با همكاری معاونت بانوان این سازمان انجام پذیرفته، می توان به برگزاری جشنواره های تفریحی ورزشی همچون فرشتگان زمینی به میزبانی منطقه ۱۴ در مجموعه ورزشی ایثارگران و هم جشنواره تفریحی ورزشی فرهنگی بانوان معلول به میزبانی منطقه ۸ در مجموعه ورزشی شهدای نارمك اشاره نمود.
در بخش اماكن ورزشی نیز، این سازمان با در اختیار داشتن ۳ مجموعه ویژه جانبازان و معلولین شامل؛ قمر بنی هاشم ضد السلام در منطقه ۲۰ و دو مجموعه ورزشی متبرك به نام حضرت ابوالفضل ضد السلام در مناطق ۱۵ و ۲۲، خدمات ویژه این قشر را عرضه می دهد.
خدمات عرضه شده به این قشر، تنها محدود به سه مجموعه یاد شده نیست، بلكه معلولین می توانند از امكانات ۱۹۰ مجموعه ورزشی تحت پوشش شهرداری تهران با احتساب تخفیف های ۵۰ درصدی و در صورت معلولیت شدید به صورت مجانی استفاده كنند.
بر این اساس، در ۵ ماه نخست سال جاری، ۳۵۱۸نفر در بخش آموزشی از تخفیف یك میلیارد و ۶۱۰میلیون و ۸۵۰ هزار ریالی بهره برده اند.
در بخش استفاده از استخر نیز، ۷۳۱۱۴ نفر از تخفیف ۵ میلیارد و ۲۱۱میلیون و ۳۷۵ هزار ریالی بهره برده اند.



1398/06/27
14:19:14
5.0 از 5
4766
تگهای خبر: بسكتبال , تنیس , خدمات , رقابت
این مطلب انجمن گلف را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
انجمن گلف
ncgu.ir - مالکیت معنوی سایت انجمن گلف متعلق به مالکین آن می باشد