انجمن گلف NCGU
صالحی امیری:

امنیت زنان در ورزشگاه را تضمین كردیم

امنیت زنان در ورزشگاه را تضمین كردیم

به گزارش انجمن گلف رئیس كمیته ملی المپیك در مورد كوشش برای برابری كمی و كیفی زنان و مردان ورزشكار اظهار داشت: استراتژی ما برابری زنان و مردان در همه رویدادهای ورزشی است كه این برابری تا 10 سال آینده امكان پذیر است.


به گزارش انجمن گلف به نقل از ایسنا، همایش ملی زن و ورزش، فرصت ها و چالش ها امروز(سه شنبه) در آكادمی ملی المیپك اجرا شد. در ابتدای این همایش مهین فرهادی زاد، معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان در مورد این همایش و بحث عدالت جنسیتی توضیحاتی داد و به با اشاره به برنامه Ioc در یكسان سازی در تعداد زنان و مردان ورزشكار این همایش را در امتداد آن عنوان نمود.
معصومه ابتكار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، نصرالله سجادی، سرپرست كاروان ایران در المپیك ۲۰۲۰، طاهره طاهریان، نایب رییس كمیته ملی المپیك، فاطمه هاشمی، رئیس فدراسیون بیماری های خاص هم در این همایش حضور داشتند.

علاوه بر این بعضی از روسای فدراسیون ها همچون بسكتبال، جودو، تیروكمان و تعدادی از اهالی ورزشی و دانشگاهی هم در همایش حضور داشتند.
سید رضا صالحی امیری، رئیس كمیته ملی المپیك در همایش ملی زن و ورزش در مورد عدالت جنسیتی و حضور زنان در عرصه های مختلف جامعه اظهار داشت: نیاز اول ما ایجاد یك باور و اندیشه ای در متن اجتماعی است كه باور نماییم بین زن و مرد، مبانی هستی شناسی، فلسفی و اسلامی تبعیض وجود ندارد و اگر بتوانیم اندیشه ذهنی جامعه را بر این اصل استوار نماییم همه موضوعات حل و فصل خواهد شد. باور داریم كه توسعه بدون حضو زنان ابتر و ناقص خواهد بود و باید باور نماییم كه كانون خانواده در گرو زنان است. اصلا خانواده بدون زن و اصلاح جامعه بدون خانواده ناممكن است. پس داشتن جامعه ای سالم نیازمند زنانی بانشاط و فعال است.
او اضافه كرد: مبانی ما برای حضور زنان در حوزه های فردی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و اقتصادی تقسیم می شود. عدم مشاركت زنان همچون در حوزه ورزش سبب كاهش امید، نشاط و كاهش اعتماد اجتماعی است. اعتماد بن مایه حركت به سمت توسعه است و عدم حضور زنان موجب عدم اعتماد اجتماعی است.
صالحی امیری با اشاره به اینكه درباب زنان سه رویكرد داریم، اضافه كرد: در رویكرد تحجر، تبعیض جنسیتی به رسمیت شناخته می شود و توانمندی های وی مورد بی توجهی و انكار قرار می گیرد. رویكرد دوم رویكرد سكولاریستی است كه مبتی بر استفاده ابزاری از زن است. نتایج منفی این رویكرد فروپاشی خانواده و مرزهای اخلاقی است كه ریشه آن در مبانی فمنیسم نهفته است. رویكرد سوم اسلامی، عقلانی و اعتدالی است كه در این رویكرد خبری از تبعیض جنسیتی نیست و زن و مرد مكمل هستند.
او در ادامه اضافه كرد: از منظر اسلامی و عقلانی، زن رسالت حضور در خانواده و رسالت اجتماعی و سیاسی دارد. علاوه بر این زن شهروند درجه یك شمرده می شود و ما هم باور داریم هر كجا زنان حضور پیدا كردند انگیزه ای فراتر ایجاد كردند. در بازیهای آسیایی جاكارتا با حضور زنان نخستین قدم را در این راه برداشتیم و استراتژی ما برابری زنان و مردان در همه رویدادهای ورزشی است كه این برابری تا ۱۰ سال آینده امكان پذیر است و در دو دوره آینده رویداد المپیك شاهد برابری كمی و كیفی زنان و مردان خواهیم بود.

صالحی امیری بیان كرد: ما نیمی از این راه را پس از انقلاب برداشته ایم و در یك فرآیند ۱۰ ساله می توانیم نیم دیگر آنرا هم طی نماییم. ما همه جا اعلام كردیم كه مانعی برای حضور زنان نداریم و باید برای جهانی زیبا حضور كمی و كیفی زنان را فراهم نماییم، این ناممكن است مگر در صورت شكل گیری اراده در نظام سیاسی، اجتماعی و بین خود زنان كشور. ما هر جا به زنان مسئولیت سپردیم از این مسئولیت سربلند بیرون آمدند.
صالحی امیری در ادامه اظهار داشت: زنان ما نشان دادند هر جا بوده درخشیدند كه نمونه آنرا در بازی های آسیایی جاكارتا دیدید. ما باید بتوانیم امكانات و سخت افزار را برای زنان فراهم كنیم؛ در این صورت جامعه احساس عدالت می كند و در دنیا هم تاثیر خودرا خواهد گذاشت. در سفری كه به لوزان داشتیم تاكیدمان به حضور زنان بود، و اگر استراتژی مان برای برابری زنان و مردان محقق شود می توانیم در دنیا با صدای بلند صحبت نماییم. ما تضمین كردیم امنیت حضور زنان را در ورزشگاه تامین خواهیم كرد و این كار را انجام دادیم و وقتی زنان حضور پیدا كردند، مردان حریم اخلاقی را هم رعایت كردند ما مسیرمان را ادامه می دهیم.
صالحی امیری در مورد مهاجرت بعضی از ورزشكاران چون كیمیا علیزاده بیان كرد: وقتی از توسعه صحبت می نماییم منظورمان توسعه اجتماعی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... این توسعه مفهومی فراگیر است. در مورد مهاجرت بعضی از ورزشكاران خواهش می كنم این رویكرد را تخریبی نبینید. در كشور سالانه هزاران نفر مهاجرت می كنند كه از این بین چند ورزشكار هم حضور دارند. دنبال انگیزه شناسی نیستم اما باید دید تعداد كسانی كه رفتند چند نفر هستند و تعداد كسانی كه ماندند چند نفر است؟ نظر من این است كه انگیزه كسانی كه مهاجرت می كنند انگیزه سیاسی ندارند بلكه انگیزه آنها ثانویه است.




منبع:

1398/10/24
19:19:53
5.0 از 5
4673
تگهای خبر: المپیك , بازی , بسكتبال , تیم
این مطلب انجمن گلف را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
انجمن گلف
ncgu.ir - مالکیت معنوی سایت انجمن گلف متعلق به مالکین آن می باشد