انجمن گلف NCGU

حضور سریالی افسران دوپینگ در ایران

حضور سریالی افسران دوپینگ در ایران

انجمن گلف: در شرایطی که اوایل خرداد ماه سالجاری افسران کنترل دوپینگ که از جانب فدراسیون های جهانی مامور هستند در ایران حضور یافته بودند در کمتر از یک ماه باردیگر شاهد حضور سرزده افسران کنترل دوپینگ نظامی به منظور نمونه گیری از ورزشکاران نمونه گیری دوپینگ از ورزشکاران فهرست RTP در ایران هستیم.



به گزارش انجمن گلف به نقل از ایسنا، فرزاد شارکی، قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی درباره حضور افسران کنترل دوپینگ در ایران بمنظور دریافت نمونه از ورزشکاران ایرانی حاضر در فهرست RTP بین المللی اظهار نمود: نمونه گیری های خارج از مسابقات از ورزشکاران فهرست RTP مدنظر قرار می گیرد؛ RTP ملی زیر نظر ایران نادو انجام می شود و RTP های بین المللی هم زیر نظر فدراسیون های جهانی است و از جانب شرکت های طرف قرار داد فدراسیون های جهانی همچون ITA و... انجام می شود.

وی افزود: این افسران کنترل دوپینگ از وادا (سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ) نیستند و از فدراسیون های جهانی مامور هستند تا از ورزشکاران ایرانی که در فهرست RTP بین المللی قرار دارند، بر مبنای آدرس های ثبت شده در سامانه آدامز، تست دوپینگ می گیرند.

قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) با اعلان اینکه ورزشکار ملزم است آدرس خود شامل آدرس اقامت شبانه، آدرس تمرین، آدرس محل کار، محل تحصیل و... را در سامانه آدامز ثبت کند، اشاره کرد: اگر ورزشکار در آدرس ثبت شده حضور نداشته باشد با وی تماس می گیرند و موظف است خویش را در بازه زمانی مربوطه به محل برساند و اگر حضور پیدا نکند، فرم مأموریت ناموفق پر می شود و به فدراسیون جهانی تحت عنوان غیبت از تست یا آدرس پر نکردن یا آدرس اشتباه پرکردن اعلام می شود.

شارکی افزود: این نوع تخلف بند ۲-۴ تعاریف دوپینگ است و اگر سه مرتبه تکرار شود ورزشکار، ۲ سال محرومیت خواهد شد.

به گفته وی یکی از اختیارات سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) که به ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) هم تفویض شده این است که ورزشکار را در هر سطحی و حتی اگر دوره محرومیت و مصدومیت دارد مورد تست قرار دهند و به تبعیت از کدی که در وادا تعریف شده و قانون استاندارد است، ورزشکاران از فدراسیون های مختلف که عموما فدراسیون های المپیکی هستند و اسامی آنها به وادا اعلام شده است، وارد فهرست RTP می شوند.

قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) افزود: نکته بسیار مهم اینکه ورزشکاری که نامش در فهرست RTP قرار دارد، اگر تعداد سه مرتبه در این عرصه گرفتار تخلف شود عملا محروم می شود؛ یعنی اگر ورزشکار به تعداد دو نوبت آدرس ها را پر نکرده باشد و از جانب ستاد مبارزه با دوپینگ به وی ایمیل ارسال و اعلام شده و یک نوبت هم افسر ستاد برای تست مراجعه نموده باشد و در نهایت ورزشکار پیدا نشود، این سه نوبت برابر محرومیت است.

شارکی با اشاره به این که فدراسیون های جهانی کارهای نمونه گیری خویش را به شرکت های خصوصی مانند آی تی ای یا کلیریدیوم سپرده و افسران کنترل دوپینگ اعزامی از این شرکت ها با مراجعه به آدرس ثبت شده ورزشکار نسبت به نمونه گیری خارج از زمان مسابقه اقدام می کنند، عنوان کرد: رشته هایی که ورزشکاران ثبت شده در فهرست نمونه گیری خارج از مسابقات فدراسیون جهانی را دارند شامل وزنه برداری، قایقرانی، دو و میدانی، کاراته، تکواندو، کشتی، بوکس، شمشیربازی، دوچرخه سواری هستند.

وی اضافه کرد: هم اکنون افسر کنترل دوپینگ نظامی از شرکت آی تی آی مشغول نمونه گیری از ورزشکاران فهرست این فدراسیون هاست.




1401/04/13
19:45:13
0.0 از 5
381
تگهای خبر: المپیك , بازی , تمرین , تیم
این مطلب انجمن گلف را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
انجمن گلف
ncgu.ir - مالکیت معنوی سایت انجمن گلف متعلق به مالکین آن می باشد