انجمن گلف NCGU

واکنش عضو هیات اجرائی کمیته ملی المپیک به انتقادات علیرضا دبیر

واکنش عضو هیات اجرائی کمیته ملی المپیک به انتقادات علیرضا دبیر

انجمن گلف: یکی از اعضای کمیته ملی المپیک به انتقادات رییس فدراسیون کشتی در مورد نحوه توزیع بودجه کمیته ملی المپیک و حضور تعدادی از روسای سابق فدراسیون های ورزشی در هیات اجرائی کمیته واکنش نشان داد.



به گزارش انجمن گلف به نقل از ایسنا، مجمع کمیته ملی المپیک سه شنبه، ۱۷ اسفند برگزار شد و با رای اکثریت اعضا مجمع انتخاباتی کمیته به مهر ماه ۱۴۰۱ موکول شد.

این مجمع حواشی مختلفی را هم داشت و طی آن علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی در مورد نحوه توزیع بودجه فدراسیون ها و ادامه حضور تعدادی از روسای سابق فدراسیون های ورزشی در هیات اجرائی کمیته انتقاد نمود.

مجید کیهانی، عضو هیات اجرائی کمیته ملی المپیک و رییس سابق فدراسیون دوومیدانی در گفت و گو با ایسنا درباب مجمع کمیته ملی المپیک اظهار داشت: در جریان برگزاری مجمع بنا داشتیم اعضا هیات اجرائی کمتر صحبت کنند و فرصت اظهار نظر در اختیار اعضای محترم مجمع باشد. بنابراین فرصت پاسخگویی به تعدادی از موارد مطرح شده در اختیار اعضا هیات اجرائی قرار نگرفت.

او در مورد چگونگی توزیع و تخصیص منابع کمیته ملی المپیک و انتقادات مطرح شده در این مورد اظهار داشت: استراتژی هیات اجرائی در نحوه و چگونگی تخصیص و توزیع بودجه و منابع فدراسیون ها برمبنای ارزیابی دقیق همه فدراسیون ها و در نظر گرفتن تمامی رشته های ورزشی است. ما هیچ گاه فقط یک فدراسیون یا رشته خاص را ندیدیم بلکه نگاه ما توجه به همه رشته های ورزشی با لحاظ سطح و جایگاه هر رشته در ورزش کشور است. بدین سبب روند توزیع بودجه عدالت محور و هدفمند است و همه فدراسیون ها و رشته های ورزشی برمبنای نقش و جایگاه آنها در ورزش کشور دیده شده اند. بااینکه به نظر من ایراد وارد شده به تعیین سقف برای امتیازبندی بودجه فدراسیون ها قابل تأمل است و جای بحث و بررسی دقیق تری دارد.

کیهانی در مورد مقایسه ای که علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی بین بودجه سال ۹۶ فدراسیون ها با سالهای بعد انجام داد، اظهار داشت: این که بودجه و منابع کمیته ملی المپیک رشد قابل توجهی داشته است، بر کسی پوشیده نیست و آقای دبیر و سایر دوستان هم به این مورد واقف هستند اما مقایسه بودجه فدراسیون ها در سال ۹۶ با بودجه سالهای بعد به نظر من نادرست است. آنچه آقای دبیر به آن اشاره می کند روی کاغذ و بودجه ای است که تحقق نیافته است. در سال ۹۶ من رییس فدراسیون دوومیدانی بودم، بودجه مورد تفاهم آن سال برای این فدراسیون حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که تا اختتام دی ماه و در فاصله کمتر از هشت ماه تا بازی های آسیایی فقط ۳۸ درصد بودجه خودرا از کمیته ملی المپیک دریافت کردیم.

او در این مورد اضافه کرد: بودجه فدراسیون دوومیدانی روی کاغذ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود اما آنچه واقعا تحقق یافت عددی حدود ۳۸ درصد آن مبلغ بود. در شرایطی که در سال ۱۴۰۰ بودجه فدراسیون دوومیدانی حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است و این فدراسیون تا امروز عددی حدود ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دریافت کرده است. این مورد برای همه فدراسیون ها صدق می کند. نمی دانم علیرضا دبیر از چه چیز بودجه سال ۹۶ دفاع می کند. هر چند زحمات همه عزیزان در همه ادوار کمیته ملی المپیک قابل تقدیر است.

کیهانی همین طور در مورد شرایط اقتصادی کشور و تاثیر آن در نحوه توزیع بودجه اظهار داشت: دوستانی که بودجه سال ۹۶ را مقایسه می کنند، احیانا شرایط اقتصادی کشور، نرخ ارز و هزینه های اعزام به بازی های المپیک، آسیایی و سایر مسابقات را که غالبا ارزی است، نادیده گرفته اند. اگر در سال ۹۶ دلار حدود ۴۰۰۰ تومان بود، اساسا هزینه های اعزام و پشتیبانی از اعزام به مسابقات هدف کمیته ملی المپیک سهم کمتری از بودجه کمیته ملی المپیک را به خود اختصاص می داد اما در سال ۱۴۰۰ با دلار حدود ۳۰ هزار تومانی اساسا بودجه اختصاصی برای پشتیبانی و اعزام به مسابقات سهم بیشتری از بودجه کمیته ملی المپیک را به خود اختصاص می دهد. به قول آقای دبیر این مورد عدد و رقم و دو دوتا چهارتاست. بدین سبب با عدد حدود ۷۰ میلیارد تومانی که میان فدراسیون ها توزیع شده، هزینه های پشتیبانی و اعزام به مسابقات با لحاظ نرخ ۳۰ هزار تومانی، برای هر دلار تخصیص بودجه به ورزش قهرمانی در وضعیت بسیار بهتری از سالهای گذشته قرار دارد. ندیدن این مورد و بی انصافی نسبت به عملکرد هیات اجرائی قابل تأمل است. البته آن بخش از بودجه کمیته هم که در بخش بازسازی و بهینه سازی اماکن کمیته و آکادمی هزینه شده است تماما در اختیار فدراسیون ها است.

او در مورد اعتراض به حضور تعدادی از افرادی که با وجود عدم ریاست در فدراسیون های ورزشی، هنوز عضو هیات اجرائی هستند، بیان نمود: متاسفانه در روز مجمع و قبل از آن مواردی در مورد ادامه حضور اعضا هیات اجرائی عنوان شد و در روز مجمع هم آقای دبیر با زرنگی خاصی همه توپ ها را به زمین هیات اجرائی انداختند. سوال من این است چگونه کمیته موفق است اما اعضا هیات اجرائی ناموفق و بر چه مبنایی درخواست کناره گیری اعضا هیات اجرائی را می کنید؟ دلیلهای ما برای هر ادعا یا درخواستی باید یا مبنای قانونی داشته باشد یا حداقل در عرف اتفاق افتاده باشد اگر می گوییم اعضا هیات اجرائی باید استعفا بدهند و به یک ماده از اساسنامه کمیته ملی المپیک اشاره و استناد می شود حتما دوستان ماده ۱۶ تبصره ۳ اساسنامه را که ادامه حضور اعضا هیات اجرائی را وابسته به شخصیت حقیقی آنها می داند ملاحظه نکرده اند.

او افزود: جدا از این بند قانونی اساسنامه در هیچ کجای دنیا یک مورد را هم نمی بینید که در انتهای دوره و پیش از انتخابات اعضا هیات اجرائی یا هیات رئیسه استعفا داده و برای چند ماه یا حتی یک سال نفرات جدید انتخاب شده باشند. بدین سبب طرح این مورد نه مبنای قانونی دارد و نه عرفی و فقط نظر شخصی است.

کیهانی با اشاره به اینکه اعضای هیات اجرائی با رییس و سایر ارکان کمیته همراهی و همکاری کامل دارند، در کنار صالحی امیری نقش خودرا به خوبی ایفا کرده اند و نتیجه آن ارتقا جایگاه کمیته ملی المپیک و مرجعیت آن برای ورزش کشور است، افزود: پیشنهاد می دهم اگر اعضا محترم مجمع درباب حضور برخی اعضا دیدگاه دیگری دارند کمیته ملی المپیک می تواند برمبنای نظر مجمع با IOC مکاتبه کند و درخواست حذف تبصره ۳ ماده ۱۶ اساسنامه کمیته ملی المپیک را بدهد تا هر عضو هیات اجرائی که دوره ریاستش در فدراسیون به انتها رسید، از هیات اجرائی هم کنار برود و برای آن یک پست انتخابات برگزار کنند.





منبع:

1400/12/20
13:30:42
0.0 از 5
768
تگهای خبر: المپیك , بازی , تیم , فدراسیون
این مطلب انجمن گلف را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
انجمن گلف
ncgu.ir - مالکیت معنوی سایت انجمن گلف متعلق به مالکین آن می باشد