انجمن گلف NCGU
با تكمیل چارت سازمانی؛

لزوم تبیین سیاست ها و رویکرد چهار ساله وزارت ورزش

لزوم تبیین سیاست ها و رویکرد چهار ساله وزارت ورزش

انجمن گلف: با تکمیل شدن معاونت های وزارت ورزش و جوانان انتظار می رود سیاست ها و رویکرد های این وزارتخانه برای چهار سال آینده تدوین و اعلام گردد تا ثمره حضور حمید سجادی نیز مشخص شود.



به گزارش انجمن گلف به نقل از مهر، انتخاب محمد پولادگر بعنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش آخرین گامی بود که حمید سجادی وزیر ورزش در جهت تکمیل چارت سازمانی این وزارتخانه برداشت.
وزیر ورزش که پیش از این سینا کلهر، مریم کاظمی، بنیامین شکوه فر و امیرحسین مطلبی را به ترتیب بعنوان متصدیان «معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی»، «معاونت توسعه ورزش بانوان»، «معاونت امور حقوقی، مجلس و استان ها» و «معاونت توسعه مدیریت و منابع» منصوب کرده بود با انتخاب پولادگر پرونده انتصاب های داخلی وزارت ورزش - در سطح معاونان- را پس از چهارماه بست تا از این پس بدون دغدغه ای از این حیث به رتق و فتق سایر امور ورزش بپردازد که طبیعتاً مشخص کردن خط مشی و رویکرد وزارت ورزش برای ماه ها و سالهای پیش رو باید در راس آن باشد.

راه نرفته وزارت ورزش در دولت سیزدهم
طبیعی است که هر سازمان و نهادی برای دوره فعالیت خود باید چشم انداز و رویکردهایی تعیین کند تا برمبنای آنها مسیر حرکتی اش تا انتهای دوره مشخص باشد دقیقاً مثل کاری که مصطفی هاشمی طبا انجام داد و توجه ویژه اش به توسعه زیرساخت ها موجب شد که سرآمد ساخت و ساز در بین تمام مدیرانی شود که بعنوان رییس یا وزیر وارد سازمان تربیت بدنی وقت یا وزارت ورزش شدند. ساخت و بهره برداری از آکادمی ملی المپیک و هتل ورزش هم از یادگارهای دو ه ریاست او است.
محمد علی آبادی هم در زمان ریاستش بر سازمان تربیت بدنی و در راستیا همگام شدن با دولت وقت، به صورتی راه هاشمی طبا را ادامه داد و ساخت و ساز و توجه به زیرساخت ها را بعنوان اولویت کاری خود دنبال می کرد طوری که کلنگ بسیاری از پروژه های عمرانی در استانهای مختلف در زمان علی آبادی زده شد. پیش از او هم محسن مهرعلیزاده با رویکردهایی ویژه به دوپینگ، روابط بین الملل و ورزش زنان بر سازمان تربیت بدنی ریاست می کرد. حتی طرح آمایش ورزش هم در دوره ریاست مهرعلیزاده عنوان شد که البته پیگیری آن به دولت بعد موکول و در نهایت متوقف گردید.
سیدرضا صالحی امیری هم جزو مدیرانی استکه مدیریت در ورزش را برمبنای رویکرد و چشم انداز مشخص پیگیری کرد. وی از زمانیکه وارد کمیته ملی المیک شد مسئله اجتماعی کردن ورزش و فرهنگ سازی در آنرا جزو الویت های کاری اش قرار دارد و در این راستا با پیگیری طرح هایی مانند تاریخ شفاهی و ساخت و بهره برداری از موزه ملی ورزش پیگیری تاریخچه ورزش و بازیابی گمشده ها را در عین توجه به جایگاه پیشکسوتان دنبال کرد.
به واقع مشخص کردن دورنما و گرایش های کاری، این دسته مدیران را درتاریخ ورزش ماندگارتر کرد و نه فقط دوره مدیریت آنها را در تاریخ ورزش درخشان تر جلوه داد بلکه موجب شد دستاوردهای دوره آنها - در جهت سیاست های دنبال شده- هم به ورزش و اهدافش در دوره های بعد کمک نماید.
این درحالی است که پس از گذشت چهارماه از شروع به کار دولت سیزدهم و وزیر ورزش آن هنوز سیاست مشخص و واحدی برای ورزش تبیین نشده تا ملاک حرکت این وزارتخانه و حتی ارزیابی آن در انتهای دوره باشد.

لزوم تبین سیاست ها و رویکرد چهار ساله
البته تا هفته گذشته که هنوز با اهمیت ترین و کلیدی ترین معاونت وزارت ورزش در بلاتکلیفی به سر می برد، تعیین رویکرد و برنامه ریزی در قالب آن انتظاری نابه جا از وزیر ورزش و دیگر معاونانش بود ولی حالا که با انتخاب و شروع به کار پولادگر ترکیب مدیران سطح اول وزارت ورزش کامل شده است، انتظار زیادی نیست اگر این مورد بعنوان یک مطالبه مطرح و پیگیری شود.
اگر کار به استیضاح، برکناری، استعفا و … کشیده نشود، وزیر ورزش و معاونانش تا چهار سال دیگر کلیددار ساختمان سئول به حساب می آیند که متولی ورزش در کشور است و چارچوب کاری اش تعیین کننده خط مشی تمام ورزشی ها خواهد بود.
نبود چنین چارچوبی ورزش را به بیراهه می کشاند و آنرا از ارزش ها و داشته های امروز هم دورتر می کند اما بنا کردن آن، نقشه راه خانواده بزرگ ورزش خواهد بود.
اینکه ورزش از امروز تا چهار سال آینده باید در چه مسیری حرکت نماید، رسیدگی به چه اموری را بعنوان اولویت پیگیری کند و چه اهدافی را دنبال کند از مواردی است که باید با تبیین سیاست ها و نگاههای وزارت ورزش برای دوره جدید حیاتش مشخص شود.
به هر حال سید حمید سجادی، ورزش و وزارت منتسب به آنرا در شرایطی تحویل گرفته که با مسیرهای نرفته و اقدامات نیمه کاره زیادی مواجه می باشد و اولویت بندی آنها برای رسیدگی یک به یک در جهت همین سیاستگذاری چهارساله مشخص و عیان می شود.
اینکه اولویت وزارت امروز ورزش معطوف به چه مواردی می شود به سلیقه و تصمیم وزیر ورزش مربرط می شود که قاعدتاً پایه و اساس آن باید برمبنای نیازهای مبرم ورزش باشد، این نیازها می تواند از بازبینی در اساسنامه پرانتقاد فدراسیون ها و سر و سامان دادن اصولی انتخابات که پاشنه آسیا همیشگی ورزش بوده شروع شود و همزمان در ارتباط با مواردی مانند فعال کرد شورایعالی ورزش و.... پیگیری شود.


منبع:

1400/10/25
14:49:53
0.0 از 5
404
تگهای خبر: المپیك , بازی , فدراسیون , قهرمانی
این مطلب انجمن گلف را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
انجمن گلف
ncgu.ir - مالکیت معنوی سایت انجمن گلف متعلق به مالکین آن می باشد