انجمن گلف NCGU

جنگ داخلی در فدراسیون جهانی وزنه برداری بالا گرفت

جنگ داخلی در فدراسیون جهانی وزنه برداری بالا گرفت

انجمن گلف: رئیس کمیسیون ورزشکاران در نامه تندی از اعضای هیات اجرائی خواست برای نجات این رشته از سمت خود کناره گیری کنند و عنوان نمود وزنه برداری برای ورزشکاران است نه هیات اجرائی.


به گزارش انجمن گلف به نقل از ایسنا، دو روز دیگر کنگره تصویب اساسنامه فدراسیون جهانی وزنه برداری در دوحه قطر انجام می شود. از آنجائیکه این جلسه بسیار برای وزنه برداری حیاتی می باشد، سارا دیویس رئیس کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی در نامه ای به هیات اجرائی، انتقاد تندی از اعضای هیات اجرائی فدراسیون جهانی داشت و خواهان استعفای این اعضا شد.

او اظهار داشت: من در توکیو با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک شخصا صحبت کردم و او اظهار داشت که هیچ راهی وجود ندارد که وزنه برداری در بازی ها به شکل فعلی باقی بماند. او نشان داد که او می خواهد وزنه برداری را در المپیک انجام دهد اما نه در وضعیت فعلی.
دیویس افزود: بنظر می رسد بی توجهی هیات اجرائی به هشدارهای باخ قسمتی از برنامه، برای از بین بردن وزنه برداری بعنوان یک ورزش المپیکی است اما وزنه برداری متعلق به ورزشکاران آنست نه کسانی که آنرا اداره می کنند. آینده المپیکی آن در خطر است مگر این که کل هیات اجرائی استعفا دهد. در صورتیکه هیات اجرائی باید آشکارا با فساد و فرهنگ دوپینگ مبارزه می کرد، جهان وزنه برداری صدای آنها را نشنید.
رئیس کمیسیون ورزشکاران در بخش دیگر نامه خود عنوان کرد: تعداد زیادی از اعضای هیات اجرائی از کشورهایی هستند که به سبب دوپینگ تعلیق هستند بدین سبب جای تعجب ندارد که مبارزه با دوپینگ همچنان با اهمیت ترین نگرانی های IOC در مورد فدراسیون جهانی باشد. در حقیقت این سازمان نمی تواند نگرانی ها در مورد دوپینگ را برطرف کند. بنظر می رسد این احساس از طرف تعدادی از اعضای هیات اجرائی وجود دارد که" وزنه برداری این ورزش ما است و نیازی به گوش دادن به IOC نداریم." بگذارید کاملاً واضح بگویم - این ورزش متعلق به ورزشکاران است نه هیات اجرائی. ما ورزشکاران هم می خواهیم به دستورات IOC پایبند باشیم. ما می خواهیم اساسنامه را اصلاح نماییم تا اطمینان حاصل نماییم که در پاریس ۲۰۲۴ هستیم.

فدراسیون جهانی به شدت به یک هیات اجرائی جدید نیاز دارد تا خواسته های کمیته بین المللی المپیک را همانطور که هست انجام دهد.

دیویس در بخش پایانی نامه خود عنوان کرد: شما اعضای هیات اجرائی رویاهای هزاران ورزشکار در سراسر جهان را در دستان خود دارید. شما تنها یک گزینه دارید که IOC را متقاعد می کند که فدراسیون جهانی مایل است، اجازه دهد تا تغییرات لازم برای نجات ورزش وزنه برداری را انجام دهد - استعفا دهید و هر کاری از دستتان بر می آید انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که اساسنامه قابل قبولی تصویب شده است.




منبع:

1400/06/05
16:13:48
0.0 از 5
890
تگهای خبر: المپیك , بازی , تیم , فدراسیون
این مطلب انجمن گلف را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
انجمن گلف
ncgu.ir - مالکیت معنوی سایت انجمن گلف متعلق به مالکین آن می باشد